Search
  • Gál Ildi

itt van Neked pár tipp, hogy a kánikulában is tudj tornázni! 😊


Pótold az izzadással elvesztett ásványi anyagokat!

Mivel a nagy melegben sokkal többet izzadunk, valamilyen izotóniás cuccal érdemes pótolnod a sok izzadás során elvesztett ásványi anyagokat. Ez fontosabb, mint hogy mi van abban az izotóniás cuccban és hogy nem biztos, hogy annyira egészséges. Rosszabbat teszel a szervezetednek, ha ezek hiányoznak, mint ha megiszol egy kis plusz mesterséges adalékot, úgysem literszámra fogod inni, pár nap vagy 1-2 hét, és vége a nagy melegnek.


Öltözz laza, szellős cuccokba!

Ezek természetes anyagból, vagy direkt a sporthoz kitalált és gyártott, izzadság elvezető anyagból vannak, így segítik a nedvesség távozását, ami pedig, mint tudjuk, elengedhetetlen a megfelelő hőháztartás fenntartásában. Ne terheld a tested még azzal is, hogy abban a nagyon szép és csinos, de tapadós műszálas felsőben edzel. Válassz lenge pamut pólót vagy sportfelsőt, nadrágot.


Fokozottan figyelj a folyadékpótlásra!

Amikor nyár van, nagy meleg, egyébként is fontos, hogy még több folyadékot igyunk, ha pedig tornázunk, tehát nagyobb fokozatra kapcsoljuk a szervezetünk, még jobban oda kell figyelned arra, hogy tényleg igyál eleget! Amikor szomjas vagy, már késő! Óránként egy pohár víz (kb. 2 liter) az alap, a torna alatt és után az intenzitástól függően ez még simán jelenthet fél 1 liter pluszt is! Onnan tudod, hogy eleget iszol, ha a pisi színe a szép érett búzakalászra hasonlít. Ha világosabb, picit vegyél vissza, ha viszont sötétebb, akkor tuti, hogy többet kéne innod!


Zuhanyozz!

Látom az arcodat, hogy azt gondolod: na ne már, mindenki tusol legalább napi 1-2x…. Viszont ha ilyen meleg van, nyugodtan többször is tedd meg, ha lehetőséged van rá, főleg torna előtt (!) és utána is. Utána: van orrunk, tudjuk, miért 😊 De a felfrissülés miatt sem árt, a szervezetednek sokkal könnyebb lesz regenerálódnia. Előtte: ha lemosod magadról az egész napos vagy az éjszakai izzadságot, kitisztítod a pórusaidat és könnyebben jön a többi. Csak ne felejtsd el pótolni az ásványi anyagokat!


Ha hosszú a hajad, csinálj konytot!

Ha nem akkor is jó, ha valamivel, pl. hajpánttal hátra rögzíted, így nem fogsz annyira izzadni, nem zavar, nem tapad, és szellősebb, könnyebb érzés lesz a nehezebb torna is.


Mezítláb!

A Pilates egyébként is egy cipő nélküli torna, nyugodtan szabadulj meg a zoknidtól is! A lábadnak is jobb érzés, Neked pedig egyenesen felüdülés lesz, hogy még ott is jár a levegő, nem takarja semmi közben a bokádat sem.


Ha ezekre odafigyelsz, nyugodtan kezdj bele, a tested úgyis jelezni fogja, ha elég neki 😊


0 views

+36 20 240 2099

  • Facebook
  • YouTube