Search
  • Gál Ildi

Miért mozogjunk (majdnem) minden nap? Legalább egy kicsit 😊

Updated: May 22


Azt eddig is tudtuk, hogy ha formás, szép testet szeretnénk, edzeni kell. Nem nagyon tudtunk mást csinálni, csak hogy mozgunk. És mozgunk. És MOZGUNK!!!


Visuals attract your reader's attention. Use an image and a caption to help get your message across.

De azt is tudtad, hogy milyen mellékhatásai vannak a sportnak? Mert – mint minden másnál – itt is számolnod kell azzal, hogy ha rendszeresen sportolsz, nem csak az izmaidnak teszel jót. Az egész tested örök életedre meg fogja hálálni, ha legalább naponta-kétnaponta csinálsz valamit, nem csak a kanapén gyűröd magad azon, hogy miért is van ilyen gondod, olyan gondod…

Csökkenti a stresszt!

Túl sokat stresszelsz a munka, a család, a gyerekek, a főnököd, a bármi miatt? Akkor üdv a klubban! Aki azt mondja, nem stresszes és mindig kiegyensúlyozott, az szerintem hazudik! Bocsi, de tényleg! Szerintem nincs olyan ember, akinek nincs valamilyen helyzet az életében, ami miatt frusztráltabb, mint a többi miatt. Ezzel együtt kell élni, mert a helyzetet akkor is meg kell oldani, ha akármi is van. Viszont sokat tehetünk azért, hogy ez ne hagyjon nyomot sok időre mindenhol a testünkben! Ugyanis a rendszeres mozgással csökkenthető a stressz, segítségével kiegyensúlyozottabb leszel és a depresszió is legyőzheted. Sport közben a szervezeted szerotonint – vagyis „boldogsághormont” – termel, ez pedig erősen hangulatjavító, lazító, alvást elősegítő, depresszióellenes, fájdalomcsillapító, motiváló hatású, ugyanakkor a szénhidrátéhséget is tompítja. Kell ennél jobb?


Segít megőrizni a fiatalságodat!

Ha rendszeresen sportolsz, a bőröd is meg fogja hálálni, ugyanis a mozgás hatására a zsír/izom arány átalakul a testedben, így a bőröd is feszesebb lesz, csökken a narancsbőröd is. És nem csak külsőleg érzed majd, hogy minden jobban megy, a belső szerveid, az egész szervezeted sokkal jobban fog dolgozni, minden tápanyagot sokkal hatékonyabban épít majd be. Ebből aztán egyenesen következik, hogy Te magad is sokkal jobban fogod magad érezni fizikailag!

Rengeteg önbizalmat ad!

A rendszeres sportolás növeli az önbizalmadat, hiszen büszke lehetsz magadra, hogy minden nap teszel az egészségedért, a szép és formás alakodért. TUDNI fogod, hogy ma is megtetted, ma is mentél, emiatt tényleg lelkileg is tudtál töltődni. Bekerülsz egy pozitív, felfelé menő spirálba, mert ahogy egyre jobban érzed magad, úgy alakul a tested is a szépség felé, ami miatt még több önbizalmad lesz, még többet fogsz tudni sportolni. És nincs megállás!

Segítségével megelőzhetők a szív- és érrendszeri megbetegedések!

Igen, tudom, a háziorvos is mindig ezt mondja. De azért, mert

EZ

ÍGY

VAN!!!

Ha a szervezeted jól működik, mert az a bizonyos zsír/izom arány jó, a testedben mindenki szépen tudja tenni a saját dolgát, nem kell küzdenie a sok felesleges zsírral, a plusz cipelnivaló súllyal! A szíved is így lesz ezzel, mert a sporttal a zsigeri zsírt is tudod csökkenteni, az érfalaid rugalmasabbak lesznek, a pulzusod csökken, a vérnyomásod stabilizálódik, emiatt pedig több mint 60%-al (!!!) csökkented a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát!

Megszünteti az alvászavarokat!

Az, hogy mit teszel nap közben, hatással van az éjszakai pihenésedre is. A mozgás kellemesen elfáraszt, amivel elősegíti a nyugodt pihenést. Ha kialszod magad, sokkal jobban fog indulni a napod, energikusabb leszel és az akadályokat is könnyebben veszed. Én magam is észrevettem, hogy amikor kevesebbet edzettem, többször felébredtem éjjel, és visszaaludni is nehezebb volt. Mióta legalább heti 3-4 edzésem van, semmi gondom az éjszakával 😊

Erősíti az immunrendszert!

A rendszeres sportolás erősíti az immunrendszert. Igen, de ezzel azért csínján bánjunk, mert könnyű átesni a ló túloldalára. A szervezetnek pihenésre is szüksége van, ne ess abba a hibába, hogy most aztán megmutatod, hogy Te vagy a májer, és tolod minden nap! Ha keményen edzel és legalább 60 perces, vagy több az edzésed, iktass be heti 1-2 pihenőnapot, mert a szervezeted nem zsigerelheted a végtelenségig. Ha nem teszed, egyszer ő fogja azt mondani, hogy akkor állj van, és ez a legtöbb esetben egy csúnya sérülés lesz, ami akár hetekig is ágyhoz, szobához fog kötni! De ha okosan csinálod és nem edzed túl magad, tényleg tudsz magadnak vas-szervezetet csinálni!

Segítségével megelőzhető az elhízás!

Na ezt tuti nem kell magyaráznom, ugye? 😊 De azért az étkezésre is érdemes odafigyelned egy kicsit.

Fejlett izomzatot eredményez!

Ugye, megint az a zsír/izom arány! Mert ha ez rendben van, Te is rendben leszel, a tested is, mind fizikailag, mind pedig látványilag. És IGEN! Lehet így kinézni közel az ötvenhez is!



1 view

+36 20 240 2099

  • Facebook
  • YouTube