Search
  • Gál Ildi

Mikor egyél? És mikor ne…?


Mert enni KELL! Nagyon nagy tévhit, hogy ha nem eszel, fogyni fogsz. Hát nem! Amikor egy ideig (ez fakultatív mindenki szervezetének) a tested az evolúciónak köszönhetően (köszi! L ) ekkor takarékra kapcsol, mert úgy gondolja, most nincs kaja, tartalékolni kell, de izíbe, tényleg MINDENBŐL tarcsiba fog rakni, ráadásul zsírt, mert ez az, amit lehet tartalékolni… Sajnos ezt már nagyon sokat tudományosan is bebizonyították. Nincs mit tenni, enni kell, hogy fogyj!


De akkor mégis mit? És főleg: mikor…?


Alap, hogy minél többször eszel egy nap, legalább 4X, de inkább 5X, annál kevesebbet fogsz enni egy étkezésre, nem éhezel meg annyira, hogy MINDENT be akarsz falni, ami csak van otthon, és a szervezeted is sokkal könnyebben feldolgozza, mert nem terheled meg egyszerre nagy mennyiséggel. Ráadásul a vércukor-szinted se fog fel-le liftezni, ami megint csak jó kis falásrohamokhoz vezet.


Az is alap, hogy a szervezetnek szüksége van fehérjére, szénhidrátra, és zsírra is, hogy tényleg optimálisan működjön. Ha az egyiket megvonod, ismét ott fogsz tartani, hogy egy darabig bírod, aztán jönnek az elvonási tünetek, és a nagy zabálás…


Mindebből egyenesen következik, hogy mindhárom táplálékra szükséged van, csak az nem mindegy, hogy mikor. Nem vagyok dietetikus, ezért nem is mennék bele a részletekbe, ezt ők nálam sokkal jobban tudják. De a saját és a vendégeim tapasztalata alapján a JPÉ étkezést nagyon könnyen meg tudjuk érteni. JPÉ = Józan Paraszti Ész... Mindent mértékkel. Ha végképp nem megy, vezess táplálkozási naplót, amibe MINDENT beleírsz, igen, azt a pohár vizet is délelőtt! Ebből már láthatod, hogy hol is tudsz megfogni pár (vagy lehet, hogy nem is olyan kevés...) kalóriát. Ha pedig szakemberhez fordulsz, neki is nagy segítség lesz, azonnal tudni fogja, hogyan tovább! :)


0 views

+36 20 240 2099

  • Facebook
  • YouTube