Search
  • Gál Ildi

Túlélő tippek a diétához

… mert néha (nagyon) nem könnyű…. de ezekkel a módszerekkel nem lehetetlen! Sőt... :)

1. Tudd, hol lehetnek a buktatók


Mindenki másképp működik. De ha tudod, hogy Neked hol vannak a gyenge pontjaid, nagyon sokat tehetsz ezért, hogy ezekete felszámold! Pl. a menzesz előtti napokban van, aki (én is…) megőrül az édességért, a szénhidrátért. Ha tudod, hogy csak pár nap, mindjárt vége, kisebb lesz a lelkiismeretfurdalás is, és lehet, hogy megállni is könnyebb lesz, nem fél táblát, csak 1-2 kockát eszünk abból a csokiból. Vagy ha tudod, hogy nap közben nagyon kevés időd lesz enni, adj a reggelidnek több időt és csomagolj akár egész napra, hidd el, egy tartalmas és jól összerakott szendvics sokkal jobb, mintha egész nap rohansz, koplalsz, aztán este kifosztod a hűtőt…


2. Vásárolj be előre!


Csak olyan ételek legyenek otthon, amik egészségesek és beleillenek a diétádba. Ekkor nem lesz kísértés, nem fogsz olyat enni, amit nem szabad, még ha jönne egy falásroham, akkor sem. És a boltba se menj éhesen! Ilyenkor az ember olyan dolgokat is megvesz, amit amúgy sose… legyen listád, akkor biztosan csak azt veszed, ami kell és ami egészséges, illik a diétádba.

3. Figyelj a tested jelzéseire!


Ha ismered, könnyebben tudod iránytani is. Ehhez jó pl. a fogyi napló is! Ha tudod, hogy mikor ennél pl. unalomból, vagy mi az a helyzet, amit ha nehezen kezelsz, jönne a csokievési vágy, már félig nyertél :) Először 1-2 hétig írj le MINDENT, amit ettél, ittál, és írd mellé azt is, ekkor mit érzetél, mit csináltál éppen. Innentől sima az út ezek kivédéséhez!


4. Rágj meg minden falatot 100X!!!


Igen, százszor! Eddig valószínűleg nem fogsz eljutni, én is úgy 50-60-nál jó ha tartok :) De két dolog mindenképpen megtörténik: 1. csak az evésre fogsz figyelni, 2. sokkal hamarabb érzed majd magad jóllakottnak. Ergo kevesebbel is beéred majd, és az emésztésednek is nagyon nagy jót tettél!


5. Ne akarj mindent egyszerre!


Mennyi idő volt, míg meghíztál? Több év, de min. több hónap, ugye? Úgyhogy a felesleg sem 1-2 hét alatt fog lemenni. Ne higgy a csodapiruláknak, csodadiétáknak, még ha ideig-óráig valamilyen eredményt elérsz is (amit azért erősen kétlek…) de hogy nem lesz tartós, az tuti! Adj időt a testednek megszokni az új helyzetet, meglátod, sokkal könnyebb lesz Neked is, és nem utolsó sorban TARTÓS lesz az eredmény!


6. Minden nap adj Magadnak 10-15 percet!


És tényleg csak Magaddal foglalkozz! Mindegy, mikor, de az legyen a Tiéd! Ilyenkor átgondolhatod, mit csinálhattál volna másképp, miért kell nagyon megdicsérned magad, meditálhatsz, megírhatod az aznapi naplóbejegyzésedet, csinálhatod, amit szeretnél, vagy egyszerűen csak élvezd, hogy éppen Te magad vagy Magaddal, nem lógnak rajtad a gyerekek, nem veszed fel a telefont, nem szól a tv a háttérben – csend van és nyugalom!


7. Vezess naplót!


Nem csak a fogyásban segít, és könnyebben meglátod a hátráltató tényezőket, hanem az életed minden területén jól fog esni, ha „kibeszéled” magadból, ami bánt, ami történt, ami jó volt, ami nem… És láthatod majd azt is, hol tudsz változtatni a reakcióidon, vagy akár elkerülni az olyan helyzeteket, embereke, amik vagy akik Téged csak hátráltatnak!


8. Nem vagy ám mindig éhes, mikor úgy érzed…


Mióta az ember nagyfogyasztó, sajnos elfelejtettük, hogy figyeljünk a testünkre, így annak jelzéseire. Emiatt már nem is nagyon tudjuk, hogy nem olyan konkrét jelzéseire hogyan reagáljunk. Ha úgy érzed, éhes vagy, igyál meg előbb egy fél-1 pohár vizet, mert könnyen lehet, hogy csak szomjas voltál, a nagy melóban elfelejtettél inni. Ha még mindig éhes vagy, egyél. Ha nem, kezdheted megtanulni, milyen érzés a szomjúság :)


0 views

+36 20 240 2099

  • Facebook
  • YouTube