Search
  • Gál Ildi

Találd meg a MIÉRTedet!

És hogy ez MIÉRT fontos? Mert enélkül nem fogsz mindent beleadni a tornába, nem igazán leszel motivált.

Mostanában az a divat, hogy mindenki keresi vagy meg akarja mondani a tutit, az örök boldogság receptjét. Pedig a dolog nem is olyan bonyolult, csak gondold át: amikor valamiÉRT meg kellett valamit tenni, akkor fogtuk magunkat, és mentünk, semmi nem tudott megállítani minket.


Kamaszkorunkban például össze akartunk jönni azzal a helyes sráccal a másik osztályból, úgyhogy a barátnőkkel napokat és éjjeleket töltöttünk mindenféle stratégia és furmányok kidolgozásával, hogyan is fogunk majd vele „véletlenül” találkozni, „véletlenül” ugyanarra a szakkörre járni, stb. Mert KELLETT az a pasi!


Aztán jött a klassz munkahely, ahova jelentkeztünk. Sokszor végiggondoltuk, hogy mit fogunk mondani az első interjún, mit veszünk majd fel, hogy tényleg jó benyomást keltsünk, mert KELLETT az a jó kis munkahely!


Most pedig ott tartunk, hogy KELL a szép, formás alak, KELL, hogy bátran felvehessük majd strandon azt az új bikinit, KELL, hogy ne fájjon a hátunk, mert olyan a munkánk, hogy egész nap a gép előtt kell ülnünk, vagy betegeket kell ellátnunk 12 órában, netán délelőtt a katedrán, délután meg a szakkörön kell mindent beleadnunk…


…mert KELL, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben! Ezért viszont szintén dolgozunk KELL! De MIÉRT….? (és itt most nem Fluimucil Ábelkára gondoltam...)


Ha ugyanis nem tudod, miért csinálod, nem fog menni. Kell a cél, tudnod kell, hogy mi az, ami előre visz, ami miatt ma is és holnap is el fogsz menni tornázni, akkor is, ha sok volt a meló, nyúznak a gyerekek, anyósod is átjön. Gondold át, mi az, amit szeretnél, de úgy igazán! És akkor nagy valószínűséggel a Te saját MIÉRTed is meglesz! Mutatok egy jó kis technikát, amivel még könnyebb lesz :)


Ülj le, fogj egy papírt, és írd le, mi az, amire vágysz, amit el szeretnél érni a tornával kapcsolatban. Legyél minél konkrétabb, pontosabb, ekkor fog jól működni a dolog! Ne azt írd, hogy „le szeretnék fogyni” hanem legyél nagyon pontos: „május 1-re le szeretnék fogyni 6 kilót/8 centit”


Amikor megvagy, tedd kicsit félre, de legyen a közelben, mert valószínűleg eszedbe fog jutni még pár dolog, ha már ráállt az agyad. Ezeket is írd fel a többihez. Aztán amikor lesz pár perced, csak egyedül, vedd elő, olvasd végig, ismét gondolkodj el, tényleg azokat írtad-e le, amik fontosak Neked. Nem a párodnak, nem a munkatársaidnak, NEKED! Válaszd ki azt a 2-3 gondolatot, amit a legközelebb érzel magadhoz, és csinálj belőle egy mondatot. Valahogy így:


„Minden héten legalább kétszer tornázom egy órát, mert…….. (ide írd be a saját MIÉRTjeidet) …………………. szeretnék lenni/szeretném megcsinálni, stb………………..


Ezt hordd mindig magadnál, naponta legalább 2-3-szor olvasd el, ha tudod, akár hangosan is. Először furi lesz, de ne ijedj meg, belejössz J Aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy lassan el is érted a célod, mert megtaláltad a MIÉRTedet! Ezt a módszert pedig bátran használd akármire, amire csak akarod!

0 views

+36 20 240 2099

  • Facebook
  • YouTube